Datum konání: 24. duben 2016

Město: Praha - Radotín

Místo: dostihové závodiště Velká Chuchle

Typ akce: dostihy

„Který sport může být zelenější než dostihy?“ uvedla dostihový den Helena Kohoutová, zakladatelka Helas New Encounters Club a porotkyně a pořadatelka žebříčku Štiky českého byznysu, která již 15 let pořádá v britském duchu i tyto dostihy.

Patronkou Dostihového dne byla Eva Jiřičná, světová architektka českého původu žijící v Londýně a členka Královské akademie umění. Za osobitý přístup v oblasti architektury a designu jí byl udělen titul Královský průmyslový designer a Řád Britského impéria za design. Také byla uvedena do Americké síně slávy. Stejně jako ona pozdravil hosty i Petr Drahoš, ředitel dostihového závodiště Conseq Velká Chuchle.

Fanoušci dostihového dění čekali především na odpověď, zda si v hlavním závodě na 1400 metrů udrží hnědák Lagaro čistý vítězný štít. Jeho příznivci však byli nakonec zklamáni, protože skončil druhý za hnědákem stáje Rabbit Trhový Štěpánov Montjeu Third, vedený žokojenem Petrem Foretem. O tomto koni jeho trenér Petr Juránek předpokládal, že bude mít raději spíše delší vytrvalostní dostihy, nakonec však porazil favorita suverénně o dvě a půl délky.

Ostře sledovaným dostihem byla také Cena Rigips pro čtyřleté a starší koně na 1400 metrů. I tam byl favorizovaný Dashing Home poražen, stejně jako legendární Shamalgan, dvojnásobný Kůň roku, který se vracel po dvou sezónách v chovu. Nečekaným vítězem se stal šestiletý valach Nyani Tomba, jenž při třetím triumfu své kariéry po boji o půl délky zdolal obhájce loňského vítězství Nine ou Four.

V úvodní Ceně Arcadis se prosadil čtyřletý valach Stáje Sokrates Tapajo, který předtím jako jediný dosud nezvítězil. V Ceně Schneider Electric pro nezvítězivší tříleté dovedl dvojnásobný žokej-šampión Jan Rája k vítězství favorizovanou Saru Percy. I následující Cenu AC-T Servis pro tříleté koně vyhrál favorit Ivan Le Terrible, stejně jako Cenu Dermacol, kde čtyřletého novice Shaywana opět dovedl k vítězství Jan Rája. Ceně Prodoor získal čtyřletý bílý valach Dzinfizz, a Cenu Gerlach pomohl získat opět Jan Rája debutující ryzce Krasavě. Žokej Petr Foret také získal další vítězství, a to v závěrečné Ceně Auto Stodůlky pro pětiletého valacha Faraona.

Kromě vzrušujících devíti dostihů byl pro hosty připraven i bohatý doprovodný program, kdy si mohli prohlédnout Interaktivní galerii designu se světově unikátními díly české sklárny Lasvit včetně křišťálových chladicích nádob na šampaňské podle návrhu Jana Kaplického, navštívit Galerii krásy Dermacol a nechat se nalíčit čtyřnásobným vizážistou roku Tomášem Vidou, pokusit se zvítězit v soutěži o nejextravagantnější klobouk a vyhrát tak novou pokrývku hlavu od společnosti Tonak. Kdo neměl klobouk na hlavě, mohl si dojít aspoň pro čokoládový klobouk od české firmy Bon Bon. Degustovat mohli i nepasterizovaná piva rodinného pivovaru Hendrych, doutníky Cigar Point, destilát Kennedy whisky, portugalská vína Gazela, prémiové čaje značky Dilmah, kávu Reserva 100% Rain Forest a křišťálovou vodu Aqua Angels z islanského ledovce. U stánku Parklane se mohli děti a rodiče zastavit u kreativní dílny a u zajímavé aktivity s Sphero balls. Pro ještě menší děti připravila společnost E.ON nafukovací fotbálek.

Nesměl chybět ani dobročinný bazar připravený ve prospěch chovatelské a záchranné stanice z Ranče Montara.

Všichni partneři Dostihového dne Štik českého byznysu jsou úspěšné firmy s dlouhou tradicí. Hlavními partnery byly společnosti Saint Gobain divize Rigips, prestižní ekonomický žebříček Štiky českého byznysu a společnost Vodafone. Partnery setkání byly společnosti E.ON, Britská obchodní komora, Schneider Electric, Gerlach, BH Securities, Daikin, Arcadis, AC-T Servis, Prodoor, Volvo, Blue Holiday a Parklane. Mediálními partnery byli ČIA News, Svět průmyslu, ePravo, Trade News, Profesní magazín iBestOf, Svět kultury a zábavy, Prestige, Pražský zpravodaj a Pražskej rej.

Partnerem byla také původní česká značka kosmetiky Dermacol. Tato dynamická rodinná firma slaví v letošním roce své 50. výročí! Původní česká značka Dermacol vznikla ve filmových ateliérech v Praze na Barrandově spojením odborníků na filmový make-up a dermatologů z Ústavu lékařské kosmetiky. První a zároveň nejúspěšnější výrobek Dermacol Make-up Cover byl uveden na celý evropský trh. Licence na tento výrobek se podařila v roce 1969 prodat až do Hollywoodu.

FOTOGRAFIE Z DOSTIHOVÉHO DNE NALEZNETE ZDE.