SAPELI: Největší potenciál úspěchu vidíme v Rakousku a na Slovensku

Tuzemský výrobce a prodejce dveří a zárubní SAPELI plánuje v letošním roce investovat do modernizace výrobních kapacit 80 milionů korun. Naváže tak na dřívější investice, které mířily nejen do technologií, ale také do akvizice společnosti SiO2. V rozhovoru to uvedl Václav Bradáč, předseda představenstva a CEO SAPELI.

Jak se společnosti SAPELI na tuzemském trhu momentálně daří?

Velice dobře. Z hlediska obratu jsme největší výrobce dveří a zárubní v České republice s 34% podílem na českém trhu. V širokém zástupu konkurenčních firem je to velmi pozitivní výsledek. Loňský obrat činil 990 milionů korun, v závodech v Jihlavě a v Polné jsme vyrobili na 300 tisíc kusů dveří a zárubní. Za sebou máme úspěšný rok také z pohledu investic. Díky akvizici brněnského zpracovatele skla SiO2 máme vlastní výrobu celoskleněných dveří a stěn SAPGLASS. Do výrobních technologií jsme investovali 50 milionů korun. Rozšířena byla technologie na povrchové úpravy bílých dveří o technologii navalované barvy, pořízen byl nový olepovací stroj na hrany dveří. Investovalo se také do zakázkové výroby na míru a výroby dveří se speciálními vlastnostmi. Letos budeme v modernizaci výrobních kapacit pokračovat, plánujeme investici 80 milionů korun.

Značka SAPELI funguje na trhu více než 25 let. Jak se za tu dobu změnil váš obor a také zákazník?

Mnoho věcí se změnilo, ale základ zůstává. Stále dbáme na pečlivost a poctivost zpracování dveří, jen nám to usnadňují nové moderní technologie. Mění se samozřejmě nabídka s ohledem na aktuální designové trendy. Zákazníci se mění také, jsou náročnější, více nad konceptem interiéru přemýšlí, dveře vybírají pečlivě a dávají jim téměř stejnou důležitost jako třeba sedačce nebo kuchyni. Zároveň jsou ochotni zaplatit více za kvalitu a prémiový sortiment. A je to dobře, nás to žene stále kupředu, abychom dokázali 100% pokrýt poptávku na trhu.

Svoje produkty dodáváte i za hranice ČR. Co je předpokladem úspěchu na zahraničních trzích?

Úspěchu za hranicemi jsme dosáhli díky kombinaci několika faktorů. Vysoce kvalitní dveře a široký sortiment, který je konkurenceschopný, dále přijatelná cena a samozřejmě také dodací lhůty, které jsou především ve velkých projektech klíčové. Velké díky patří našemu obchodnímu týmu, který se o partnery v zahraničí stará s velkou pečlivostí. Ducha rodinné formy chceme přenést i tam. A jak nám dosavadní obchodní úspěchy potvrzují, největší potenciál je nyní v Rakousku a na Slovensku. 

Jak velkou roli hrají při výrobě dveří a zárubní inovace a trendy?

Jak vyplývá z mé předchozí odpovědi, roli hrají velmi důležitou. Trendy je potřeba sledovat, protože je sledují i zákazníci a musíme jim umět nabídnout přesně to, co hledají. Obecně si klidně troufnu říci, že SAPELI není pouze leaderem na českém trhu v oblasti prodeje, ale stejně tak to platí i pro oblast vývoje a inovací. Zde je naším krédem vytvářet trh s dveřními výplněmi. Každoroční uvedení několika novinek a inovačních řešení, které představujeme na „SAPELI EXPO“ je toho důkazem.

V ČR máte rozsáhlou síť firemních prodejen. Neuvažovali jste o vytvoření franšízové sítě?

Samozřejmě uvažovali. Zhruba před čtyřmi roky jsme strategicky přehodnocovali náš obchodní model. Na stole bylo několik variant a franšízová síť byla jednou z nich. Rozhodli jsme se však jít poněkud jinou cestou, cestou SAPELI Center a SAPELI Pointů, což jsou základní pilíře našeho obchodu. Zatímco SAPELI Centra nabízejí exkluzivně naše produkty a ve společnostech provozujících tyto prodejní centra má SAPELI majetkový podíl, SAPELI Pointy mohou nabízet i produkty konkurenčních značek. To, že jsme zvolili správnou cestu, se nám v současnosti potvrzuje. Tyto  B2B koncepty velice efektivně oslovují cílovou skupinu koncových zákazníků kvalitou nabízených služeb a servisu. Vedle těchto prodejních konceptů nám velice dobře funguje i koncept zaměřený na developerské projekty – SAPELI Development. Jak již název vypovídá, je zaměřený na „obsloužení“ developerského trhu.

 


21. červen 2018, Helas s.r.o.