Tuzemský výrobce a prodejce dveří a zárubní SAPELI plánuje v letošním roce investovat do modernizace výrobních kapacit 80 milionů korun. Naváže tak na dřívější investice, které mířily nejen do technologií, ale také do akvizice společnosti SiO2. V rozhovoru to uvedl Václav Bradáč, předseda představenstva a CEO SAPELI.

Jak se společnosti SAPELI na tuzemském trhu momentálně daří?

Velice dobře. Z hlediska obratu jsme největší výrobce dveří a zárubní v České republice s 34% podílem na českém trhu. V širokém zástupu konkurenčních firem je to velmi pozitivní výsledek. Loňský obrat činil 990 milionů korun, v závodech v Jihlavě a v Polné jsme vyrobili na 300 tisíc kusů dveří a zárubní. Za sebou máme úspěšný rok také z pohledu investic. Díky akvizici brněnského zpracovatele skla SiO2 máme vlastní výrobu celoskleněných dveří a stěn SAPGLASS. Do výrobních technologií jsme investovali 50 milionů korun. Rozšířena byla technologie na povrchové úpravy bílých dveří o technologii navalované barvy, pořízen byl nový olepovací stroj na hrany dveří. Investovalo se také do zakázkové výroby na míru a výroby dveří se speciálními vlastnostmi. Letos budeme v modernizaci výrobních kapacit pokračovat, plánujeme investici 80 milionů korun.

Značka SAPELI funguje na trhu více než 25 let. Jak se za tu dobu změnil váš obor a také zákazník?

Mnoho věcí se změnilo, ale základ zůstává. Stále dbáme na pečlivost a poctivost zpracování dveří, jen nám to usnadňují nové moderní technologie. Mění se samozřejmě nabídka s ohledem na aktuální designové trendy. Zákazníci se mění také, jsou náročnější, více nad konceptem interiéru přemýšlí, dveře vybírají pečlivě a dávají jim téměř stejnou důležitost jako třeba sedačce nebo kuchyni. Zároveň jsou ochotni zaplatit více za kvalitu a prémiový sortiment. A je to dobře, nás to žene stále kupředu, abychom dokázali 100% pokrýt poptávku na trhu.

Svoje produkty dodáváte i za hranice ČR. Co je předpokladem úspěchu na zahraničních trzích?

Úspěchu za hranicemi jsme dosáhli díky kombinaci několika faktorů. Vysoce kvalitní dveře a široký sortiment, který je konkurenceschopný, dále přijatelná cena a samozřejmě také dodací lhůty, které jsou především ve velkých projektech klíčové. Velké díky patří našemu obchodnímu týmu, který se o partnery v zahraničí stará s velkou pečlivostí. Ducha rodinné formy chceme přenést i tam. A jak nám dosavadní obchodní úspěchy potvrzují, největší potenciál je nyní v Rakousku a na Slovensku. 

Jak velkou roli hrají při výrobě dveří a zárubní inovace a trendy?

Jak vyplývá z mé předchozí odpovědi, roli hrají velmi důležitou. Trendy je potřeba sledovat, protože je sledují i zákazníci a musíme jim umět nabídnout přesně to, co hledají. Obecně si klidně troufnu říci, že SAPELI není pouze leaderem na českém trhu v oblasti prodeje, ale stejně tak to platí i pro oblast vývoje a inovací. Zde je naším krédem vytvářet trh s dveřními výplněmi. Každoroční uvedení několika novinek a inovačních řešení, které představujeme na „SAPELI EXPO“ je toho důkazem.

V ČR máte rozsáhlou síť firemních prodejen. Neuvažovali jste o vytvoření franšízové sítě?

Samozřejmě uvažovali. Zhruba před čtyřmi roky jsme strategicky přehodnocovali náš obchodní model. Na stole bylo několik variant a franšízová síť byla jednou z nich. Rozhodli jsme se však jít poněkud jinou cestou, cestou SAPELI Center a SAPELI Pointů, což jsou základní pilíře našeho obchodu. Zatímco SAPELI Centra nabízejí exkluzivně naše produkty a ve společnostech provozujících tyto prodejní centra má SAPELI majetkový podíl, SAPELI Pointy mohou nabízet i produkty konkurenčních značek. To, že jsme zvolili správnou cestu, se nám v současnosti potvrzuje. Tyto  B2B koncepty velice efektivně oslovují cílovou skupinu koncových zákazníků kvalitou nabízených služeb a servisu. Vedle těchto prodejních konceptů nám velice dobře funguje i koncept zaměřený na developerské projekty – SAPELI Development. Jak již název vypovídá, je zaměřený na „obsloužení“ developerského trhu.

 


21. červen 2018, Petra Tůmová

Další články

27. 03.
2024
5 TIPŮ, JAK SE PŘIPRAVIT NA PROGRAM ÚSPORY ENERGIE
26. 03.
2024
Fotografie pro radost

Majitelka největší tuzemské firmy specializující se na dětskou fotografii...

26. 03.
2024
Prací žije celá rodina

Josef Brabenec, zakladatel ryze české společnosti ENBRA, pochází z...

26. 03.
2024
IXPERTA: Jako technologický partner musíme vidět věci v souvislostech
22. 03.
2024
Záruční program na elektromobilitu

Vážení přátelé Podnikatelské platformy Helas,   rádi bychom vás prostřednictvím našeho...

21. 03.
2024
Udržitelnost a společenská odpovědnost

S ředitelkou marketingu a komunikace Renatou Vildomcovou ze Skanska...