Představte nám prosím, společnost Lorenc Logistic. Čím vším se Vaše firma zabývá?

Společnost Lorenc Logistic byla původně malou rodinnou firmou. V průběhu let se vypracovala na prosperující společnost, která si však stále zakládá na osobním přístupu ke svým zákazníkům. Zajišťujeme komplexní logistické služby od A do Z, šité na míru zákazníkům v co možná nejvyšší kvalitě. Tuto kvalitu osvědčují mnohé certifikáty např. ISO, FORS Silver, TAPA, GMP+. Konkrétněji se jedená o vnitrostátní a mezinárodní silniční dopravu, logistiku a skladování, distribuci a přepravu malých zásilek v rámci ČR – systém FOFR, také opravy a údržba nákladních vozidel včetně vlastní mycí linky a čerpací stanice.

U autodopravy přepravujete zásilky hlavně po ČR, Německu a zemích Beneluxu, proč padla volba právě na tyto země?  
Německo je největším obchodním partnerem ČR již od 90. let. Belgie je přístav, odkud se historicky dovážel velký objem zboží do ČR a také náš dlouholetý obchodní partner.

Kdo jsou Vaši nejčastější zákazníci?
Výrobní a obchodní společnosti z odvětví automotive, farmacie, chemie, stavebnictví a potravinářství.

Specializujete se i na autodopravu nebezpečného zboží. Co si pod tím může laik představit?
Jedná se o přepravu nebezpečné chemie na paletách nebo v cisternách. Můžou to být finální výrobky nebo suroviny pro výrobu.

Jaká zakázka byla z Vašeho pohledu zlomová?
Za zlomové považuji dvě zakázky. Jednu v dopravě a druhou v logistice. V dopravě to bylo zajištění distribuce plynu v rámci střední Evropy pro významnou belgickou společnost. V logistice pak zajištění komplexních logistických služeb v sektoru automotive.  

Všechna Vaše vozidla jsou vybavena přepravním informačním systémem firmy VOLVO – Dynafleet, co přesně to znamená?  
Jedná se o monitoring vozidel v reálnem čase. Nejen GPS souřadnice, ale i data o vozidle, včetně komunikace – dispečink/řidič a odesílání online informací pro zákazníky. Vědí, kde se aktuálně zboží nachází a mají tak online přehled o jeho pohybu.

Je to něco, co Vaši firmu odlišuje od konkurence?  
V dnešní době je standardem u seriózních a renomovaných dopravců, ale v době, kdy jsme tuto službu v ČR zaváděli, byla velmi pokroková.

Vaše firma byla založena v roce 1992. Jak se branže, ve které působíte, za tu dobu změnila?
Doprava se dramaticky změnila díky novým technologiím – mobilní telefony, monitoring vozidel, sdílení dat se zákazníky přes různé aplikace. Vstupem ČR do EU došlo ke zrušení hranic a celkovému zrychlení dopravy. Aktuálně se zavádí elektronické podoby nákladních listů CMR, které snad budou znamenat konec papírování.  Ale zavádí se i minimální mzdy řidičů v rámci jednotlivých států EU, což vede k velké byrokracii a ochranářské politice jednotlivých států EU.

Proč jste se zapojili do Podnikatelské platformy Helas?  
Jsme ryze česká společnost a plánujeme jí zůstat. Líbí se nám, že tato platforma se snaží takové firmy podporovat a sdružovat v rámci společných akcí, navazování kontaktů a spolupráce. Je důležité si uvědomit a připomenout, jak kvalitní produkty a služby jsme schopni na tuzemském trhu poskytnout a kdo mezi tyto společnosti patří, abychom si tak mohli být obchodně užiteční.

 


15. říjen 2019, Veronika Krnáčová

Další články

27. 03.
2024
5 TIPŮ, JAK SE PŘIPRAVIT NA PROGRAM ÚSPORY ENERGIE
26. 03.
2024
Fotografie pro radost

Majitelka největší tuzemské firmy specializující se na dětskou fotografii...

26. 03.
2024
Prací žije celá rodina

Josef Brabenec, zakladatel ryze české společnosti ENBRA, pochází z...

26. 03.
2024
IXPERTA: Jako technologický partner musíme vidět věci v souvislostech
22. 03.
2024
Záruční program na elektromobilitu

Vážení přátelé Podnikatelské platformy Helas,   rádi bychom vás prostřednictvím našeho...

21. 03.
2024
Udržitelnost a společenská odpovědnost

S ředitelkou marketingu a komunikace Renatou Vildomcovou ze Skanska...