Nepolevujeme v tvrdé práci a snažíme se inovovat naše produkty a služby tak, aby odpovídaly aktuálním požadavkům našich zákazníků, říká Radek Šafář, obchodní ředitel Saint-Gobain Construction Products CZ a.s., divize Rigips.

Můžete nám představit, čím se vaše firma zabývá a jaké jsou vaše produkty?

Rigips působí na trhu v ČR již více než 25 let. Od roku 2005 je součástí nadnárodního koncernu Saint-Gobain, v ČR jsme jednou ze šesti divizí společnosti Saint-Gobain Construction Products CZ a.s. Značka Rigips je lídrem inovací v oblasti suché stavby a je synonymem pro slovo sádrokarton. Nabízíme široké portfolio vysoce kvalitních produktů od akustických podhledů až po sádrové omítky a stěrky. Základní strategií naší společnosti je zvyšovat komfort obývání. Naše systémová řešení jsou vysoce estetická, zvyšují světelný komfort, přinášejí optimální akustickou pohodu, čistší vzduch a nemalé energetické úspory. Naše produkty jsou šetrné k životnímu prostředí, mají dlouhou životnost a jsou recyklovatelné. Využití našich systémů a produktů významně přispívá k získání certifikace při komplexním hodnocení udržitelnosti budov, jako jsou např. LEED, BREEAM.

Fungování vaší společnosti je velmi úzce spjato se stavebnictvím. Jak se dnes celému tomuto odvětví dle vašeho názoru daří?

Dalo by se říci „když se daří ekonomice, tak se daří stavebnictví“, ale našemu oboru se daří ještě o něco lépe. Těžíme ze změny myšlení našich zákazníků. Nastupující generace investorů nezatížená předsudky oceňuje efektivitu a flexibilitu suché stavby. Tento trend je nejlépe patrný na rostoucí oblibě dřevostaveb.

Jaké trendy momentálně existují v oblasti prodeje stavebního materiálu? Mění se nějak požadavky zákazníků?

Z našich zkušeností můžeme říci, že v poslední době kladou zákazníci důraz především na kvalitu, na kterou se u našich produktů zaměřujeme; dále na systémové řešení, na kterém si zakládáme, a čím dál tím více oceňují také přidané služby, které nabízíme – poradenství po telefonu a emailu prostřednictvím našeho Centra technické podpory a pořádání kurzů Školy suché výstavby, které jsou určeny jak profesionálům, tak laikům z řad široké veřejnosti.

Firmy v Česku si často stěžují na nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Jak s tímto problémem bojujete v Rigipsu?

Všem našim zákazníků, přímým i nepřímým, tedy distributorům, realizačním firmám, projektantům, architektům i laické veřejnosti jsme dnes schopni nabídnout kursy a školení odpovídající jejich zkušenostem a pracovnímu zařazení. Spolupracujeme také s odbornými školami, profesními spolky a asociacemi. Zaměřujeme se na nejen na teorii, ale zejména na praktické dovednosti a nové pracovní postupy. A samozřejmě pozorně pečujeme o motivaci a vzdělávání našich zaměstnanců. Vážíme si dlouhodobé spolupráce a věříme, že nabízíme nejen atraktivní pracovní podmínky ale i inspirující pracovní prostředí.

Vaše firma je aktivní ve vzdělávání řemeslníků. Co vás k pořádání různých školení vedlo?

Naší hlavní motivací byla a nadále je snaha zpřístupnit práci se sádrokartonem všem, to znamená nejen řemeslníkům, pro které je práce se sádrokartonem profesí, ale i laikům, kteří si chtějí svépomocí prostřednictvím suché výstavby například zrekonstruovat byt. Naší snahou je ukázat všem, že práce se sádrokartonem není tak složitá, jak se na první pohled může zdát, pokud člověk má k dispozici potřebné informace, které mu rádi poskytnou naši odborníci právě v rámci kurzů, které pořádáme v naší Škole suché výstavby. Kromě kurzů, v rámci kterých podporujeme vzdělávání řemeslníků i laiků, poskytujeme také doplňkové služby, které může využít každý, kdo chce se sádrokartonem pracovat. Příkladem je nás eKalkulátor, pomocí kterého si každý může online snadno a rychle spočítat materiál, který pro svou stavbu ze sádrokartonu potřebuje. 

Společnost Saint-Gobain Construction Products CZ, divize Rigips, je součástí koncernu Saint-Gobain. Jak se jí v rámci koncernu daří? 

Jako obchodní ředitel divize Rigips mohu zodpovědně říci, že naší divizi se daří opravdu skvěle. Kapacita našeho výrobního závodu na sádrokarton v Horních Počaplech je plně vytížena. Domácí trh je pro nás prioritou, ale to nám nezabraňuje exportovat výrobky takřka do celého světa. Náš výrobní závod se již více než 10 let intenzivně věnuje programu zlepšování WCM (World Class Manufacturing), v rámci kterého získal ocenění, které mu zajistilo umístění na předních příčkách závodů se světovou úrovní výroby.  Flexibilita a know-how našich pracovníků nám umožňuje podílet se na globálních inovačních projektech, jako je například nová vysoce pevnostní sádrokartonová deska Habito. Naše divize se tedy v rámci velkého nadnárodního koncernu rozhodně neztrácí. Za důležité považuji, že nepolevujeme v tvrdé práci a snažíme se inovovat naše produkty a služby tak, aby odpovídaly aktuálním požadavkům našich zákazníků.


9. říjen 2017, Petra Tůmová

Další články

27. 03.
2024
5 TIPŮ, JAK SE PŘIPRAVIT NA PROGRAM ÚSPORY ENERGIE
26. 03.
2024
Fotografie pro radost

Majitelka největší tuzemské firmy specializující se na dětskou fotografii...

26. 03.
2024
Prací žije celá rodina

Josef Brabenec, zakladatel ryze české společnosti ENBRA, pochází z...

26. 03.
2024
IXPERTA: Jako technologický partner musíme vidět věci v souvislostech
22. 03.
2024
Záruční program na elektromobilitu

Vážení přátelé Podnikatelské platformy Helas,   rádi bychom vás prostřednictvím našeho...

21. 03.
2024
Udržitelnost a společenská odpovědnost

S ředitelkou marketingu a komunikace Renatou Vildomcovou ze Skanska...