Datum konání: 27. červen 2006
Město: Praha
Místo: Klášter minoritů sv. Jakuba
Typ akce: varhany
Agentura Helas je zakladatelem dvou nesmírně zajímavých klubů. Jsou jimi společenský klub „Helas New Encounters Club“ a dámský klub „Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club“. Tyto kluby mají již 9 a 7 let jedno společné: vedle snahy o osobní přístup, vytvoření vstřícné platformy pro potkávání zajímavých lidí mnoha oborů, je jejich cílem představit různé kulturní, charitativní projekty či setkávání se s osobnostmi dnešní doby. Červnové setkání, které tyto dva kluby uspořádaly, jejich myšlenku a činnost pouze potvrdilo.
Díky vstřícnosti představeného Kláštera minoritů sv. Jakuba v Praze, bylo umožněno uspořádat výjimečný varhanní koncert, při kterém byly představeny chórové a velké svatojakubské varhany. Původ velkých svatojakubských varhan spadá do samého počátku 18. století. Po velkém požáru roku 1689, kdy chrám Sv. Jakuba vyhořel, vznikla potřeba nových varhan. Varhany poté přešly několika přestavbami a úpravami, kdy současný nástroj má 4 manuály, 91 znějících rejstříků a 8 277 píšťal. O jejich výjimečném a krásném zvuku jsme se přesvědčili díky titulární varhanici svatojakubských varhan paní Ireně Chřibkové a trumpetistovi panu Vladimíru Rejlkovi.
Vzhledem k tomu, že údržba a renovace takového nástroje je nesmírně nákladnou záležitostí, vznikla myšlenka na straně pořádající Agentury Helas pomoci. Díky přítomným hostům a především partnerským společnostem (Pilgrim, De Vere Partners, Jumper, Mary Cohr - Master Colors, Olympus, Z-Trade, Tonak, Tesco) se podařilo vybrat zajímavý finanční obnos, který byl zaslán na účet kláštera. Kouzlo romantického večera umocnil po koncertě i další doprovodný program. Jeho součástí byla vernisáž obrazů a kovových soch v klášterní zahradě, českého výtvarníka pana Tomáše Kuse. V gotických sklepeních byla umístěna ve spolupráci s generálním partnerem akce, dánskou společností PILGRIM, zcela netradiční výstava uměleckých objektů z křišťálu švédské značky KOSTA BODA (může se pochlubit spoluprací s předními designéry jako BERTIL VALIEN či KJELL ENGMANN) a značkou MATS JONASSON, stejnojmenného autora, který ve svých dílech spojuje mytologické či historické příběhy.
Zde se také degustovalo vynikající české a francouzské víno, Hřebečská medovina, to vše díky VIVAT VINO – VÍNO PRO ZDRAVÍ A RADOST. V sále Jana Lucemburského bylo připraveno chutné pohoštění, které připravila společnost Blue & Green Catering Production ve spolupráci se společnostmi Cipa, Panda, CheeseSpectrum a Kavárnou na Újezdě v Praze 1. Přítomné dámy se měly příležitost seznámit s novými letními trendy kosmetické značky Mary Cohr a Master Colors a dále obdivovat krásné designové šperky značky Pilgrim.