Datum konání: 18. červen 2012 16:00
Město: Praha
Místo: Hotel Grand Majestic Plaza
Host: Martin Wichterle
Typ akce: klub
Otevřít galeriiPříběhy úspěchu inspirují, říká Helena Kohoutová, zakladatelka klubu Helas New Encounters Club a nově i porotkyně prestižního ekonomického žebříčku Štiky českého byznysu. „Vždy mě bavilo potkávat se se zajímavými lidmi, kteří by mě mohli inspirovat, mohla jsem je propojovat a třeba i někam směrovat. Netušila jsem, že nápad, který se zrodil před patnácti lety, bude mít takový úspěch. Helas New Encounters Club, který jsem tehdy založila, sdružuje významné top manažery, podnikatele a podnikatelky, exportéry a osobnosti dnešní doby“, říká jeho zakladatelka, Helena Kohoutová. Je to místo, kde se potkávají např. vítězové projektů Exportní cena DHL UniCredit, Ocenění Českých Podnikatelek a nově i Štiky českého byznysu. Klub se navíc obrací k prvorepublikovým a baťovským tradicím, vyhledává české talentované občany, kteří naplnili své sny a touhy v pracovním životě a kteří jsou ochotni se s nimi podělit a inspirovat další lidi. 4
Poslední Komorní klubové setkání bylo výjimečné. Vedlo toho, že se jej aktivně zúčastnili vítězové 8. ročníku prestižního ekonomického žebříčku Štiky českého byznysu, usednul do čestného křesla pro hosta pan Martin Wichterle, majitel holdingu WIKOV INDUSTRY, vnuk slavného Oty Wichterle, českého vědce, vynálezce kontaktních gelových čoček a silikonu. Martin Wichterle nejenom vdechl život rodinnému podniku, jehož počátky se počítají do poloviny 19st. a oživil historický znak WIKOV, ale stal se i pokračovatelem firem jako byly Škodovy závody, ČKD a tím pádem součástí více jak stopadesátileté industriální české tradice. Při zahájení setkání vítězné Štiky představili své podnikatelské příběhy a poté se stali účastníky talk show s panem Wichterle. Pana Wichterle jsem se zeptali na dojmy ze setkání a zde jsou jeho odpovědi:
MW: „Vždycky je hezký pocit se potkat s lidmi, kteří mají obdobné radosti i starosti a rozumí vám. A navíc příjemní a milí lidé.“
Jaká by podle Vás měla být ta správná Štika? Jaká by být neměla?
MW: „Správná Štika musí být odvážná, nebát se úměrně riskovat a hlavně nebát se výzev. A nevzdávat se. Vím jak je to často těžké a kolik proher musíme přitom zažít, ale každé vítězství stojí za všechnu tu námahu. Štika by měla hrát fair play – ono se to nakonec totiž vyplatí.“
Myslíte si, že většina českých firem splňuje charakteristiku Štiky? Jaká kritéria by měla splňovat?
MW: „Každý začínající podnikatel musí být tak trošku štika – bez toho by nakonec neuspěl. Řada z nich bohužel neuspěje nebo zleniví. Kdo se každý den neposune alespoň krůček dopředu ten nakonec prohraje.“
V čem shledáváte svůj úspěch a jak jste se vyrovnali s krizí posledních let?
MW: „Investicemi do vývoje, vlastních konkurenceschopných produktů a technologického vybavení. Investice do silného týmu spolupracovníků. Jakmile přestanete vydělané peníze investovat a začnete je utrácet, zaděláváte si na malér.“