Datum konání: 11. červen 2013

Město: Praha

Místo: Hotel Grand Majestic Plaza

Host: Jaroslav Klíma ze společnosti TESCAN a.s.

Typ akce: klubové setkání

STRATEGIE ÚSPĚCHU - Setkání s Jaroslavem Klímou, majitelem společnosti TESCAN a.s.
Hosty odborné části setkání byli Martin Růžička (COFACE), David Borkovec (PwC ČR), Petr Laštovka (EMUN PARTNERS) a David Krajíček (Krajíek & Associates)

Společnost TESCAN, a.s. je ryze česká fi rma patřící mezi světové dodavatele přístrojové techniky a vědeckých zařízení. Značka TESCAN si během dvaceti let vybudovala svou pozici především díky vývoji a produkci rastrovacích elektronových mikroskopů a jejich aplikací pro nejrůznější účely. TESCAN je dnes jednou z nejdůležitějších fi rem v oboru výroby elektronových mikroskopů na světě. Společnost vytvořila celosvětovou prodejní síť a dodala více než patnáct set  mikroskopů uživatelům v téměř 60 zemích světa. Většina produkce fi rmy jde na export. Přístroje značky TESCAN používají průmyslové společnosti i vědecké instituce po celém světě, organizace zabývající se nanotechnologiemi, kriminalistické laboratoře v USA či Rusku a mnoho dalších. Světovým obrům dokáže firma konkurovat díky špičkovým technologiím a modernímu softwaru.

Ve firmě si uvědomují důležitost inovací, a proto se aktivně účastní evropských vědeckých projektů a spolupracují s univerzitami doma i v zahraničí. TESCAN rychle roste, dnes má v Brně 200 zaměstnanců, a dalších 40 v USA a v Číně. V roce 2010 měl tržby 376 milionů korun a v roce 2012 byly tržby ve výši téměř jedné milardy Kč.

Jaroslav Klíma se elektronovými mikroskopy zabývá celý život. K podnikání ho přivedla náhoda - po škole pracoval jako servisní inženýr a následně vývojář v Tesle Brno, která tehdy vyráběla elektronové mikroskopy. Ta se však v 90. letech rozpadla a Jaroslav Klíma s kolegy založil TESCAN. Cennou zkušeností z Tesly bylo, že jezdil po světě a opravoval mikroskopy, a získal tak i zkušenosti se zahraničních obchodem, které dokázal později beze zbytku zúročit. Jaroslav Klíma se chce více zaměřit také na posílení podílu dražších a sofi stikovanějších výrobků a dále na zvýšení podílu v klíčových zemích, tedy v Koreji, Číně, USA a některých zemích EU.