Prozraďte nám, čím se zabývá společnost EcoGlass?
Naše společnost EcoGlass se zabývá výrobou přesně lisovaných optických skleněných prvků především pro osvětlovací aplikace pro automobilový průmysl, letištní osvětlení ranvejí nebo optických dílů pro LED aplikace či pro solární elektrárny. V začátcích se společnost zabývala poradenstvím v oboru sklářské chemie a technologie, postupem času přešla také do oblasti výroby skleněných komponent a dnes má téměř 30leté zkušenosti zahrnující mj. vlastní výrobu lisovacích a dalších nástrojů, design optických prvků podle požadavků zákazníků či vyhodnocení fotometrických vlastností či tvaru komponentů.

Co stálo za vznikem společnosti EcoGlass?
Zakladatele společnosti EcoGlass přivedla k podnikání možnost zprivatizovat provoz Výzkumného ústavu skla a bižuterie (VÚSAB), která se naskytla po změně politické situace po r. 1989. I přesto, že zakladatelé v privatizaci neuspěli, na podnikání nezanevřeli, navázali na předchozí odborné znalosti a zkušenosti a začali se zabývat výzkumem a poradenstvím v oboru sklářské chemie a technologie, tavení a zpracování skla, z čehož se postupně vyvinula současná podoba společnosti.   

Kdo jsou Vaši nejčastější zákazníci a kde se můžeme s Vašimi produkty setkat?
I přes značný pokles zakázek je stále většina našich zákazníků z oblasti automobilového průmyslu, kam vyrábíme a dodáváme skleněné prvky do světlometů automobilů. S našimi výrobky v podobě skleněných letištních hranolů se můžete setkat ve svítidlech zabudovaných do ranvejí a heliportů, vyrábíme také skleněné čočky pro pouliční nebo průmyslová svítidla, optiku pro vlaky a nákladní stroje a další. Ještě před několika lety byly dopravní informační panely na českých dálnicích osazeny téměř výhradně skleněnými čočkami z EcoGlass. V poslední době dodáváme větší množství skleněných optik do solárních elektráren. 

Velmi si zakládáte na přístupu k zákazníkům, zaměstnancům i životnímu prostředí, dokonce jste tyto zásady shrnuli v „Politice EcoGlass“. Můžete nám tyto zásady stručně představit?
Spokojenost zákazníka je pro nás základní pilíř úspěchu v podnikání. Snažíme se investovat do zvyšování technologické úrovně společnosti jak na straně výrobní, tak i do kontrolních metod a mechanizmů. S tím jde ruku v ruce nutnost mít spolehlivé a motivované zaměstnance, kteří nebudou do zaměstnání chodit s odporem a ‚pouze pro peníze‘. I proto máme v naší společnosti zavedené standardy kvality ISO 9001 a ochrany životního prostředí ISO 14001, které nám pomáhají k realizaci naších cílů.

Hodně se věnujete i sponzoringu (Sokol, Rehabilitační pobyty pro pacienty po dětské obrně, babybox v Jablonci, běžecký závod). Jak si tyto projekty či nadace vybíráte? 
Snažíme se podporovat či sponzorovat akce a projekty, které mají především lokální dopad a jejichž pomoc je přímo viditelná v našem okolí. Při rozhodování o příjemci našich darů nebo jiných forem pomoci dáváme přednost pomoci hendikepovaným spoluobčanům nebo takto zaměřeným organizacím před sponzoringem volnočasových aktivit.

Co je pro úspěch ve Vaší branži klíčové a co Vaši firmu odlišuje od konkurence?
Vyrábět produkty vysoké kvality a na vysoké technické úrovni, kterou naši zákazníci ocení. Naše přidaná hodnota je dle našeho názoru především v technické podpoře, kterou jsme schopni našim zákazníkům v rámci vývoje, ale i pravidelných dodávek poskytnout. 

Jaké novinky či investice připravujete do budoucnosti?
V současnosti se intenzivně zabýváme způsobem přenosu velmi jemných, opticky funkčních struktur o velikosti v řádu desítek a jednotek mikrometrů do povrchu skla. Kromě toho jsme vyvinuli zajímavou skleněnou optiku pro výkonové LED, kde má plastová optika často problémy s vysokou teplotou v blízkosti LED čipů.

Patříte mezi finalisty Exportní ceny DHL, jak se na tento projekt díváte?
Pro tak malý obor jako je ten, ve kterém EcoGlass podniká, není jednoduché porovnat naše schopnosti a výsledky s ostatními konkurenty. Jednoduše proto, že podobných firem je na světě velmi málo, s rezervou by stačily prsty obou rukou, možná jen jedné. Účast na soutěžích jako je Exportní cena DHL dává možnost porovnání naší úspěšnosti podle jiných než technických kritérií našeho oboru, a to i přes to, že export je pro nás často virtuální pojem. Náš největší zákazník, kterému v tuzemsku dodáváme, je zahraniční společnost mající celosvětový sourcing. Pokud v jejich výběru uspějeme, tak mohou stejné komponenty mířit jak do závodů v rámci ČR, tak i do zahraničních poboček, kde musí splňovat stejná kritéria kvality a funkčnosti.

Myšlenkou projektu EC je Budujeme hrdé Česko. Je to pro Vás „téma“?
Určitě je dobré, pokud člověk může být na něco hrdý, nebo alespoň když se nemá za co stydět. Snažíme se takový pocit pěstovat u našich zaměstnanců tak, aby dovedli dělat svoji práci odpovědně, s jistotou a dobrým svědomím. Věříme, že takovou firemní kulturu nakonec pozná i zákazník a ocení spolehlivost, sebedůvěru a jistotu, se kterou s ním jednáme. Projekt Budujeme hrdé Česko chápeme v principu velmi podobně – pokud bude spojovat slušné, spolehlivé a sebevědomé firmy, může i navenek působit tak, že bude naše podnikatelské prostředí respektované. Jsme rádi, že se toho můžeme účastnit. O to víc nás mrzí, že pocity serióznosti a spolehlivosti jsou často pryč během krátkého okamžiku v důsledku chování našich politických špiček.

Aktuálně jste se stali účastníky Podnikatelské platformy Helas. Proč jste se zapojili?
Do Podnikatelské platformy Helas jsme se zapojili především z důvodu možnosti navázání nových kontaktů a rozvinutí případně další spolupráce se subjekty, se kterými v kontaktu ještě nejsme.

   

 


2. březen 2020, Veronika Krnáčová

Další články

25. 04.
2024
Skanska spouští prodej nové etapy ve čtvrti Emila Kolbena, 134 nízkoenergetických bytů vznikne u stanice metra Kolbenova
25. 04.
2024
DOTAČNÍ PROGRAM NA INVESTICE DO ZÁKLADNÍHO ZPRACOVÁNÍ DŘEVA
23. 04.
2024
„Zaměstnance a manažery musíme systematicky vzdělávat, věnovat dostatečné prostředky na odborný růst, spolupracovat s univerzitami a institucemi doma i v zahraničí.“
19. 04.
2024
ZÍSKEJTE DOTACI NA UPLATNĚNÍ VÝSLEDKŮ VÝZKUMU A VÝVOJE
16. 04.
2024
„Snažím se, aby mé projekty měly ten správný dopad a přesah do dalších generací.“
12. 04.
2024
CRIF: Na začátku roku v Česku narostl počet osobních bankrotů, nejhůře si vede Ústecký kraj