Většina z nás máme jednu věc společnou. Vedle starostí v podnikání nás nejvíce zaměstnávají myšlenky spojené s našimi drahými ratolestmi. Ať už v roli rodičů nebo prarodičů.
Už při „plánování“ potomků vidíme jejich zářnou budoucnost. Vidíme ty hokejisty, lyžařky, umělce, manažery a ředitele, prezidentky… Jak ale dítě správně vychovávat, abychom jim dopřáli bezstarostné dětství i volnost v rozhodování o sobě samém, aby získalo co nejvíce zkušeností, podnětů i pozitivních vzorů? Jak dítě motivovat a neubít jeho nadšení?
EMOCE - STRES - LÁSKA - VOLNOST - CÍLEVĚDOMOST - VÝSLEDKY - HRAVOST - to jsou témata, která se týkají každého z nás.
Základem je určitě dobře volit, ať už je to školka, škola nebo kroužky. Důležité je dopřát svému dítěti vzdělání, které mu pomůže přirozeně a přitom intenzivně objevovat svět. Co zvládneme my a co je role školy? Existují dobří pedagogové a lze je vůbec najít? Jak zvládat emoce a stres spojený s rodičovstvím a co teprve, když máme hodně práce? Diskuze se zakladatelkou duální školy a maminkou pěti dětí, pedagogickým lídrem a dvojnásobným vítězem světového fóra učitelů, psycholožky, školního preventisty, logopeda a učitele.
Na co bychom se měli zaměřit a na co se ptát? Jak si správným výběrem ušetřit čas, získat rodinnou pohodu a nemít navíc další vrásky?
O tom všem si budeme povídat se zakladatelkou sítí mateřských škol a základní školy WONDERLAND ACADEMY paní Pavlou Hajian, která je sama maminkou pěti dětí.
V diskuzi také zazní zkušenosti
PhDr. Jan Voda, Ph.D., ředitel základní školy WONDERLAND ACADEMY
Mgr.Tereza Macurová, školní psycholožka
Mgr. Marek Lansdorf, školní preventista, logoped a učitel
Hosté:
Pavla Hajian, zakladatelka sítí mateřských škol a základní školy WONDERLAND ACADEMY
Pavla Hajian, Wonderland Academy, vystudovala v Londýně předškolní pedagogiku a managment. Dlouhodobě působila v mezinárodních jazykových školách a školkách. Již od roku 2008 provozuje mateřské školky Wonderland a je zřizovatelkou soukromé jazykové školy Wonderland Academy. Sama je matkou pěti dětí. Absolvovala všechny stupně montessori vzdělávání a akreditovaný kurz Národního institutu dalšího vzdělávání (NIDV): kvalifikační kurz pro ředitele škol. Dále se věnovala specializačnímu studiu Environmentální výchovy a získala titul Environmentálního koordinátora škol. Absolvovala mnoho dalších vzdělávacích kurzů jako například kurzy Menza ITL learning, kurz Genetické metody čtení a další. Velmi se zajímá o problematiku managmentu a vedení týmu. Dobrá atmosféra ve škole, spokojení a motivovaní učitelé a úspěšný management jsou jedinou cestou, jak dostat kvalitní vzdělávání k dětem.
PhDr. Jan Voda, Ph.D., ředitel základní školy WONDERLAND ACADEMY
PhDr. Jan Voda, Ph.D. má za sebou úhrnem 25 let zkušeností učitele, lektora, vedoucího dětského oddílu, rodiče a pedagogického lídra. Vystudoval učitelství pro 1. stupeň na PedF UK, učil na všech stupních škol včetně vysoké. 15 let působil v manažerské pozici, nejdříve na obecní, záhy na soukromé škole. Je absolventem dlouhé řady kurzů dalšího vzdělávání a v jiných sám vyučuje. Je dvojnásobným finalistou Global teacher prize Česká republika, 2x vítězem na globálním fóru učitelů (Seattle 2015, Singapur 2018) a certifikován jako Microsoft Innovative Educator Expert.
Mgr.Tereza Macurová, školní psycholožka
Mgr. Tereza Macurová je absolventkou oboru Psychologie Universita Palackého v Olomouci. Tereza již od začátku svých studií pracovala s dětmi, má zkušenosti také jako lektorka Metody hraní rolí pro děti s PAS. Při práci s dětmi Tereza nejvíce oceňuje kreativitu a flexibilitu dětského myšlení. Tereza věří, že každé dítě může obohatit náš svět. Tato představa ji zavedla až k nám, do Wonderlandu, kde chce dětem pomáhat v jejich rozvoji a individualitě. Ve svém volném čase se ráda věnuje kulturnímu vyžití a chodí na dlouhé procházky se svým psem. Jako vášnivá čtenářka miluje ruskou klasickou literaturu a tituly zaměřené na psychologii. Kromě čtení se věnuje také kreativnímu psaní. Nyní se účastní kurzu pro kouče a stále se vzdělává také ve svém oboru – Psychologii.
Mgr. Marek Lansdorf, školní preventista, logoped a učitel
Marek Lansdorf vystudoval Pedagogickou fakultu na Karlově Univerzitě v Praze se specializací biologie a výchova ke zdraví. Během studia si uvědomil, že je velmi potřebné mít možnost více pomáhat žákům, kteří mohou mít potíže ve vztahu ke vzdělávání, a proto se rozhodl ke studiu speciální pedagogiky se zaměřením na logopedii na téže fakultě. Během studií získal zkušenosti s tvorbou a aplikací preventivních programů pro základní a střední školy. Největší praxi ve vyučování biologie a výchovy ke zdraví dosáhl na Střední zdravotnické škole v Praze, znalosti ze studia logopedie uplatnil na pražské Základní škole logopedické.